Rudolf Steiner nagyon j sszefoglalta egyik knyvben a szellemtan fogalmt, fontossgt:
„A szellemtan, ha valban az emberek szvben fog lni, t fogja hidalni a fizikai s a szellemi vilg kztti kezdeti szakadkot, hogy ppen ez lesz a szellemtannak az letben kifejtett hatsa, ez lesz az rtke az letben. A szellemtudomnynak az meg valban csak a kezdete, amikor az ember abban ltja a dolgoknak lnyeget, hogy megtanuljon nhny szellemtani fogalmat s gondolatot, pldul az emberi lny rszeit vagy azt, hogy mi mindenben rszeslhet az ember a szellemi vilgbl.
Csak ha mr tudjuk, hogy hogyan nyl bele a szellemtan egsz letnkbe, akkor teremti meg a hidat a fizikai s szellemi vilg kztt, de akkor valban, gyakorlatilag is megteremti azt.
Akkor majd nem csak passzvan viselkednk azokkal szemben, akik tmentek a hall kapujn, hanem aktv kapcsolatban maradunk velk, eleven rintkezsben s tudunk nekik segteni.
Ehhez azonban szksges, hogy a szellemtant bevigyk az emberek tudatba, ha a vilgunk egszet nzzk, ahhoz egyarnt hozztartozik a fizikai lt s a fizikaisg fltti szellemi
lt, s hogy az ember nemcsak azrt van a fldn, hogy szletse s hall kztt sszegyjtse sajt magnak a fizikai lt gymlcseit, hanem azrt is, hogy felkldje a fizikaisg feletti vilgba azt, amit csak fizikai skon lehet megtapasztalni, ami egyltaln csak ezen a skon ltezhet!
Itt a fldi letben gy tnik a szellemtan csak teria, csak egy olyan vilgnzet, amit az ember azrt tesz magv, mert rdekli. Hallunk utn viszont ez az a fklya, amely a hall s az jraszlets kztt bevilgtja a szellemi vilgot! Aki itt a fldn megveti a szellemtant, az nlklzni fogja ezt a fklyt; halla s jraszletse kztt le fog tompulni a tudata.
|